Kur'an-ı Kerim'de "Muhakkak ki Allah ve melekleri Peygambere
hep salat ederler.Ey iman edenler ! Siz de ona salat edin ve tam bir
içtenlikle selam verin."(AHZAB:36-56) buyurulur.
Salat;tebrik,tezkiye,saygı,dua,istiğfar ve rahmet gibi manalara gelir.
Ayette bahsedilen Allah'ın salat etmesi;O'nun Efendimiz(SAV)'e
rahmet etmesini,
Meleklerin salatı;onların Allah Resulu için istiğfar etmelerini,
Bizim salatımız da;O'nun için dua etmemizi ifade etmektedir.
Ayet-i Kerime,Peygamberimiz'e salat ve selamla hürmetlerimizi
sunmanın,mümin olmanın bir gereği olduğunu ifade eder.
"Allahumme salli ala seyyidina Muhammed:Allah'ım
Efendimiz Hz.Muhammed'e salat-ü selam et !"
demek hiç de zor olmayan bir bağlılık göstergesidir.Bu bağlılık aynı zamanda O'ndan kendimiz için şefaat talebinde bulunmaktır.O'na getirdiğimiz her salat-ü selam,"Ahirette bize de şefaat et,biz de Senin ümmetinin bir ferdiyiz." manasına gelir.
Allah Resulü'ne salavat getirmenin ehemmiyetini ifade eden başka hadisler de vardır:
"Yeryüzündeki Allah'ın seyyah melekleri ümmetimin salat-üselamını bana anında ulaştırırlar."(Nesai;Sehv:46)
"Kıyamet günü insanların bana en yakını,bana en çok salavat okuyandır."(Tırmizi;Salat:357)
"Kim bana bir salavat okursa Allah'da ona on rahmet ve ikramda bulunur."(Nesai;Sehv:55)
"En cimri insan,yanında adım anıldığı halde bana salat-ü selam getirmeyendir."(Tırmizi;Deavat:100)
Bu ve benzeri hadisler bize sık sık O'na bağlılığımızı göstermemizin önemini ifade eder.
"Burada unutanlar,ahirette unutulma ve yok sayılma ile cezalandırılırlar."
SALAVATIN MÜSTEHAB OLDUĞU ZAMANLAR
*Cuma günü ve cuma gecesi..cumartesi,pazar ve perşembe günleri
*Sabah-akşam,mescide girerken,çıkarken
*Peygamberimiz'in kabrini ziyaret ederken
*Safa ile Merve'de,Cuma hutbesiyle sair hutbelerde,müezzine icabet ettikten hemen sonra
*Kamet getirilirken duanın başında,ortasında,sonunda
*Bir yere toplanırken ve dağılırken,kulak çınlarken,bir şey unutulduğu vakit
*Vaaz ve ilim tedrisine,hadis okumaya başlarken
*Her hoca ve talebenin,hatibin,kız isteyenin,evlenenin,evlendirenin salavat getirmesi müstehabdır
*Mühim işin başında,zikir zamanında,Peygamber'imizin isminin işitildiği zaman yahut ismi yazıldığı zaman
*Abdest alırken,aksırdıktan sonra.(İbn-i Abidin;2/323)